lördag 23 februari 2013

Murrigt och burit och mysigt.....

Ja, då sitter man här och tar igen sig ett "ögonlock". Jag fick med mig hela familjen till Frölunda torg i dag. Jisses vilket stort köpcentrum. Var vi själva där NEJ, absolut inte. Vi armbågade oss fram i massorna. En hungrig familj startade vandringen till Mc Donalds för att senare när blodsockret var i schack vandrade vidare till Åhlens, tyvärr var ballongerna slut och vi fick lova att gå tillbaka till Mc D igen för att hämta. Jag planterade man och barn i bokavdelningen medan jag och Fanny strosade runt bland inredningen.  Inget funnet och tur var väl det då plåntan sparar sig till framtida New York resan. Tillbaka till Mc Donalds för att hämta ballonger,  tyvärr fanns det inga nu heller. Men det gick ganska bra ändå.

Med respekt för alla som besväras av någon form av funktionsnedsättning men inte sjutton får man bete sig hur man vill för det!!! En surgubbe prejade nästintill ner lilla M och visade ingen som helst hänsyn till henne alls, var av hennes mor (jag alltså) höjde rösten för att tala om för honom att DET inte var OK och att han nästa gång, åtminstone kunde se sig för! Gubbstrutt, säger jag bara. Med risk för att lägga ens egen ilska i knät på barnen tystade jag snabbt ner mig själv då M inte själv reagerade på att hon fick en krycka i nyllet.......  :)

Nu, väl hemma efter denna turbulenta utflykt sitter jag och drömmer mig bort i fantastiska bilder lånade från cafelab. Tänk att leva med denna underbara miljö, ruffigt möter elegant, varmt möter kallt. Tänk hur man levde under denna tid. Elände och lycka beroende på vilken samhällsklass du växte upp i.






Njut av denna sköna lördag!

Inga kommentarer: