måndag 2 februari 2015

Helgens bravader...

Så var det måndag och jag har överlevt helgens bravader. Ridskola, barnkalas, köra och hämta barn. Fotbolls cup med stora tjejen som kommer hem (visade det sig i dag) lätt hjärnskakning.

Att ha barn, mellansmå barn, ca 7 år, är fantastiskt. Särskilt tvillingar. De är så roligt att höra dem samtala. Det låter som två tanter i bland och i bland trillar det ut ord man kanske inte tycker är så passande för små 7 åringar. Som t ex på ridskolan. De har nyligen börjat rida vilket innebär att vi får leda dem. Denna lördagen blev E sur på mig och började gråta på hästryggen. Hon visste inte riktigt vad hon skulle säga till mig och efter en liten stund kommer det ut : buhuu, BITCHMAMMA!!!
Woow, här gäller det ju då att inte tappa fattningen (jag var nära på att brista ut i asgarv men höll mig) utan bestämt tala om att det inte är ord man säger till sin mamma.

Sen var det i alla fall kalas med 13 7 åringar i hemmet, yeha! Inte att rekommendera om man har en hörselskada som jag och ljuskänslig som attan.
Men bra blev de och tjejerna var nöjda.


                 




Jag inser att jag måste öva på att ta finare bilder.....de kommer ;)
God afton!






Inga kommentarer: