söndag 1 mars 2015

Färska blommor en glädjehöjare enligt Feng Shui

Nu blir det horisontalläge i soffan efter en fartfylld söndag. Först har vi fryst ihjäl medan vi hejat på F som spelat fotbollsmatch i iskall snöstorm. Efter det var det dags för Pomp De Luxparty för tjejerna (mammorna alltså).

Innan jag avslutar denna afton framför Tv:n vill jag tipsa om det bästa jag vet - nämligen färska blommor :). Enligt Feng Shui är detta en stämningshöjare och jag är mer än villig att hålla med.
Placera dem på en trevlig avlastningsyta i hallen som välkomnar dig när du kommer hem från en späckfylld dag :). Låt gärna hallen vara iordningplockad från allt bråte som kan tänkas hamna där för ett ännu trevligare välkomnande (trust me, jag vet att det inte alltid är super enkelt med fler än en person i huset). 

Låt blommorna följa sin röda tråd i hemmet och ha några vaser på väl valda ställen utan att för den saken skull överdriva... 




Bild 1. Privat 2. Ljuvamagnolia.blogspot 3. Sköna hem


Inga kommentarer: