torsdag 9 april 2015

Att välja gungstol...

I dag har varit en fantastisk dag! Solen som jag tydligen aldrig kan sluta älta om har strålat på som bara den. Och ljuset sen! När barnen inte längre sitter inne på kvällarna och tittar på NetFlix utan springer över till grannarna för att leka UTE. Nu börjar det inte längre närma sig, nu är den här. Välkommen du ljusa kväll!

Tjatet om reflexvästar är ett minne blott ;)

Över till valet av gungstol, hjälp mig gärna att tänka...

Jag är nu ganska säker på att det är gungstolar jag vill ha för en "hängsoffa" kan jag inte ha, det saknas reglar i taket på vår Porch just på det ställe där den skulle passa.

Jag har kikat in två varianter. 

1.Detta är IKEAS, som förvisso är svart men det går ju alltid att måla om (jag har tänkt mig vitt). Denna modellen är riktigt snygg...

2....sen har vi då denna modell utan de svarvade detaljerna högst upp som redan är vit... 

3. ... eller denna klassiska amerikanska deckstolen ??
Samtliga bilder är från Pinterest.

Ja vad tror ni, jag är mest inne på den 1 och den 3 bilden :)
Har ni lust och tid, ge mig en kommentar på vad ni tror. För er som inte sett tidigare inlägg på vårt hus så har vi en amerikansk veranda som de ska placeras på :)

Ha det så bra
kram/ Rebecca




 

Inga kommentarer: