tisdag 7 april 2015

Feng Shui, konsten att hänga konst, fortsättning...

Hej hej ;)
Nu är jag tillbaka efter påskledighet. Gissa om jag tog ledigt, det var i alla fall inte lätt att komma tillbaka till jobbet i dag!
Jag var mäkta trött men jag tror att det kan vara pollen som gripit tag om mig nu, det är bara att stå ut. Tur man är människa och glömmer från år till år hur jäkla jobbigt det är :)

Nu tänkte jag fortsätta med Feng Shui-tips när man ska hänga tavlor. Denna gång på en vägg längs en trappa. Som jag tidigare nämnt strömmar det energier (chi) i ett hus. Från ytterdörren och vidare genom huset och ut genom fönstren. Föreställ dig chi som en bäck med vatten, Chi porlar upp för en trappa och strömmar ner för en trappa. Av självklara själ går det snabbare nerför.

Bild: Pinterest
Hänger man tavlorna som på bilden ovan förstärks det strömmande vattnet ner för och bidrar till känslan av att chi rusar snabbare ner för trappan.


För att bromsa det som kan upplevas som rusande chi, kan man med fördel hänga tavlorna som bilden ovan visar. Tänk på att ha en mer raka linjer för att bromsa upp eller häng tavlor mer som ö:ar eller varför inte större konst.

Hoppas ni fick lite tips på hur man kan tänka om något kanske känns tokigt kring området i din trapp. 
Lycka till med tavelhängning;)

Kram kram 
Rebecca 

Inga kommentarer: