torsdag 25 juni 2015

Väck kreativiteten till liv i köket

Jag är definitivt ingen mäster kock, faktum är att jag inte ens tycker om att laga mat över huvud taget. 

Baka däremot, det är min grej!
Det enda som är roligt med matlagning, det är att få skapa i färg och form och ungefär där tar det sen stopp :)

Du kan enligt Feng Shui skapa kreativitet och väcka sinnen till liv i ditt kök, bland annat genom att plocka in färska örter och kryddor till köket, det kan få vårt sinne för matlagning att väckas till liv. I dag tror jag bestämt att detta hände mig. För det var attans vad god min sommarsallad med räkor
blev ;)

Vårt kök!


Min sommarsallad med räkor, feta ost och ägg. 

I vår familj spelar det i bland ingen roll hur mycket man än kämpar med att försöka laga goda middagar, det passar allt som oftast inte barnen i hemmet. 

Vad sägs om denna blandning: Ölkorv, rom och risifrutti, Yammi!


Nu hoppas vi på en solig fredag!
Kramar

Inga kommentarer: