torsdag 24 september 2015

Grön modehöst

Jag gillar det jag ser när jag kikar runt på en av höstens modefärger, främst inom inredning - GRÖNT.

Grönt är skönt

I enlighet med Feng Shui står den gröna färgen i positiv bemärkelse bland annat för tillväxt, hälsa, utveckling och trygghet. Den gröna färgen ger oss även träelementet. Det är inte för inte vi mår ganska gott när vi har grönt omkring oss. 

Linum
Höstkollektionen hos Linum bjuder på en hel del sköna gröna toner 2015. Kika in på deras hemsida för sortiment.
Linum

Pinterest


Pinterest

SF girl by bay

Om det är en neutral grön färg, inte för mörk och inte för ljus passar den i rum för vila. Kanske ett vilorum eller ett väntrum där man kan behöva en omhändertagande, renande känsla.

Det kan ju också bli för mycket grönt och då kan denna färg reduceras av metallelementet som är ljusa pastellfärger eller den vita färgen. 
Lagom är bäst.

Ha en god afton.
Kram
  


1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Grönt r absolut skönt, även om jag personligen mest gillar det på växtligheten hemma.
Rent inredningsmässigt är jag mer rosa eller blå...
Men dina inspirationsbilder är väldigt vackra och inbjudande!
Köpte mig lite grönt idag iaf, i form av en fiolfikus :-)
DÅ är grönt väldigt skönt :)
Kram Anna