måndag 7 september 2015

Moodboard flickrum

Jag har fått den stora äran att ta mig an min brorsdotters rum. Hon är en liten tös och jag har valt en rosa färgpalett med en "touch" av lugn grön ton i. Anledningen till att jag valde dessa färger är inte för att hon är en lite flicka utan för att just att den rosa färgen enligt Feng Shui framförallt är en omhändertagande, lugnande och tröstande färg. Även den gröna färgen bidrar till ett lugn i sitt rätta utförande (inte ärtgrön).

I ett sovrum, som det främst kommer att användas till,  då hon bara är 4 månader vill vi ha lugna färger, Yin färger.  Det är inte för inte det talas om baby blått och baby rosa :)



Design Seeds
Här du svårt att finna den rätta färgen för dig är ett tips att gå in på Design Seeds, de erbjuder en uppsjö av förslags färgkartor.





Miffi lampa,  Tak och bordslampa, pappväskor Jollyroom.  Sundvik barnbord och barnstol IKEA. Rund matta,  Kilands Mattor, Stjärngirlang, Butik Linnéa

Frågor om färger och tankar kring dessa enligt Feng Shui får ni eller du höra av dig :)
Kram

Inga kommentarer: