fredag 4 september 2015

Smakfullt nybyggnadsprojekt Stockholmslän

Jag blev tagen av snygga bilder och en makalöst smaklig styling när jag vara inne på Trendenser och läste om dessa fastigheter. Det är ett företag som säger sig skapa "svenskproducerade folkhem med god arkitektur och till en god prislapp  - BLOOC.

Och jag menar, vem är inte intresserad av det? Bor du i närheten av Stockholmlän och är på jakt efter något nytt. Kika in på deras hemsida.

Gjutjärnkamin ger skön värme till bostaden vintertid och ger även eldelementet när den är tänd.


Vackra franska dörrpartier av stål, dessa ger en viss avskildhet och en fin detalj till rummet. 




Kök från svensktillverkade Kvänum med bland annat kolmårdmarmor.

På Blooc: hemsida står skrivet: "En variation av tomt storlekar, placering och individuell färgsättning skapas 16 hem med tydliga referenser från japan."

Då tänker jag att de även har anammat Feng Shui i och med placering av husen och även hur det ser ut inomhus. I möblering och färgsättning har de lyckats fånga samtliga element utifrån vad jag kan se på bilderna.    

Inga kommentarer: