söndag 25 oktober 2015

Att unna sig något vackert, en chi höjare.

I går var jag och införskaffade mig min veckotaliga bukett till hemmet. Ni som köper en bukett då och då eller kanske varje vecka förstår vad jag menar med att chi höjare ;) 
Man blir glad och förhoppningsvis doftar det gott. Det gör min för jag har ju eukalyptusen i min bukett som jag älskar så!




Om du ställer din bukett framför en spegel ger du den dubbel effekt. Oavsett om det är en bukett med blommor eller något annat som du tycker mycket om, avspeglar detta positiva sig två gånger. Förhoppningsvis påverkar detta även ditt lyckohormon i kroppen ;)



Färgerna och formerna i buketten är lugna "höst" färger med yin karaktär (runda och sköna former). Det lila i buketten står för andlighet och bidrar till ett lugn för ögat. 

Lila som färg sägs även din medvetenhet, intuition och självbehärskning.


Känner ni doften, inte, kila i väg och köp ett knippe eukalyptus.

Ha en fantastisk måndag i dag!
Kram

Inga kommentarer: