lördag 17 oktober 2015

En skön lördag

Ridskolan, check!
Städning, check!
Min fira stund utan åtagande, snart check!

Då var det som sagt min  lilla stund och som vanligt tar jag mig en tur på "nätet" utan att något kommer i vägen. Nu råkar det vara så att E & M har en kompis här annars brukar jag få släcka lite "bränder" då och då.
Vet ni, där det finns barn finns det oftast positiv chi/energi :) Men nu var det inte det som jag tänkte på i dag. För nu tänkte jag tipsa er om att täcka era blanka golv.

Som jag berättat om tidigare är vi omringade av chi/energi i någon form. Chi har olika flöden i olika rum och på olika golv som jag i dag tänkte berätta om.

TheStyleFiles
Blanka golv kan ge upphov till att det uppstår rusande chi som skapar obalans. Det man med Feng Shui´s teorier vill uppnå är en balans. 

TheStyleFiles
Öppna korridorsliknande golvytor och som dessutom är blanklackade skapar absolut en rusande chi. För att lugna ner chi är det fördelaktigt att placera en rund eller oval matta någonstans på vägen i korridoren. 

TheStyleFiles

Här stoppar mattan och det runda bordet upp chi. Mattan skulle kunnat vara lite större enligt mig och kanske till och med rund. 

Lite att tänka på.
Ha det så bra, kram.

Inga kommentarer: