torsdag 1 oktober 2015

Soffa på plats

Det är idag den 1 oktober och solen har lyst med sin närvaro hela dagen, underbart! När man är ute och promenerar luktar det höst, den där söta mogna doften av träd och annan växtlighet. Bladen sen, de blodröda vackra bladen, jag får inte nog. Jag är alltid framme och ska fota dessa röda vackra bladverk, nästan som om det är första eller sista gången jag ser dem. Total njutning för mina sinnen :)

Nu har vår soffa äntligen kommit. Vi har visserligen haft den ett tag men det har inte varit ett rättvis ljus att ta bild i.

Jag måste försöka lära mig min fina kamera så jag kan det där med exponering osv....inte helt enkelt ;)
Hur som helst. Nu väntar vi bara på marmorskivorna till bordet som vi beställt. Ska bli kul och se när allt är på plats.

Här kommer en liten fråga, kan ni se vilket element som saknas på bilden? njaee. Kanske att inget saknas men jag får en känsla av att metallelementet är överrepresenterat. Den vita färgen på väggen och den gråa soffan, golvet ser nästan lite grå/vitt ut också. Här skulle det kännas bra och göra gott om jag plockade in lite av eldelementet som kontrollerar metallen. Vatten elementet som reducerar metallelementet har jag redan i form av det svarta.

Kika på nästa bild.

Här skulle jag vilja påstå att rummet känns behagligare, vattenelemetet i bordet reducerar metallelementet som är överrepresenterat i rummet. Eldenelementet kommer in genom två fönster i stället för ett. 

Men, en lampa kommer att behövas, Mio möbler har en jag har fallit för. 

Jag tycker om mässingsdetaljerna de ger lite värme, vi får väl se om det blir något sådant


Jag önskar er en härlig kväll och en fantastisk fredag, för den närmar sig med stormsteg.
Kram 

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Så fint ni har det i vardagsrummet!
Å det var verkligen skillnad när man tittade på de två olika bilderna!
Vi har med ett ljust vardagsrum med ljusa väggar, men har en mörkare matta.
Dock var den mattan inte av bästa kvalisort (House Doctor ändå..) Men den har blekts så väldigt på ena sidan..
Så jag skulle faktiskt vilja ha en "gosigare" matta där framöver.
Men nu ska jag klicka hem nya lampor till glasverandan, vi lyckades ju sälja de andra ;-)
Så nu blir det mer värma där ute allt eftersom.
En bit i taget heter det ju;-)
Ha en fin helg!
Kram Anna