tisdag 17 november 2015

Ljusa upp och värm upp

Vi nordbord har det ganska snålt med ljus så här års därför vill vi ljusa upp omkring oss. Men , vill vill även pynta våra hem med varmare färger och och material. Fällen  till exempel är en stor favorit hos många av oss.  Den ger värme uti från materialet men även eld elementet för att den kommer från ett djur. Jag kommer nog att jaga fler (har bara en) ;) 

Pinterest
Enligt Feng Shui är det dags för återhämtning denna del av året. Gör vi det då?
Njaäeee, skulle inte tro det! Vi jobbar på som vi alltid har gjort. Många av oss känner sig trötta mestadels av dagen. I alla fall de som jag har i min omgivning.

Pinterest
Så in med lite ljus i form av färg, ljuskällor av olika slag och slå på solen i sinnet :)

Pinterest
Tänk på att bjuda in den naturliga lampan, solen, den bjuder på det viktigaste ljuset trots allt. 

Pinterest
Värmen och ljuset får vi även från den öppna spisen.

Ha det bra!
Kram
  

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Nä visst är det så... Vi dundrar på som vanligt, men visst är det svårt att få balans där..
Jag har tagit semester imorgon för att städa lite här hemma. Jag gillar ju det så det ska bli skönt att bara få en dag för mig själv o gå o plocka som jag vill ;)
Tack, vet du i helgen ska golvet läggas:) pju så skönt det ska bli!!
Ha de fint!
Kram Anna
PS är du klar med dina uppgifter nu? Hur har det gått? :) har hållet tummen för dig!

Unknown sa...

Vad skönt det låter att ta ledigt en dag för att "bara" städa och plocka, faktiskt!! Det hade jag med behövt!

Nu har jag bara halva delen kvar i min certifieringsdel.... Ska bli underbart att bara få sätta igång sen😊👍🏼
Ha en skön ledighet!! Kram