tisdag 1 december 2015

Julstämning när den är som naturligast.

Jag glänste över residence magasins hemsida i dag och fick se bilder från en av bloggarna där, Per Olavs hem, där snackar vi granpynt... Jag älskar granar! och alla andra vackra lökväxter som är förknippade med julen. 


Som jag tidigare skrivit är det fördelaktigt att plocka in naturen, om det är vackra saker är det en chihöjare, men det gröna från växterna har en lugnande effekt på oss människor. Hmmm, kan det vara därför jag älskar granar ;)


Apropå granar. Jag åkte i väg och köpte oss en jätte fin gran. Det gick på ett kick den här gången:)
Dessvärre var, när den väl hade tagit in den och pyntat den fin med kulor och ljusslingor, blev både jag och maken super allergiska. 
Ögonen kliade och näsan täppte till.......Inte sjutton trodde jag att det kunde hända?! Visserligen har vi de senaste åren haft kungsgran och de doftar inte lika starkt, kanske därför vi inte reagerat tidigare år....

Vår lilla julgran åkte ut efter 5 timmar :)


Bildkälla: Residence

Njut nu av ert julpynt!
Kram

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Sååå fina bilder!!
Gillar med mest att pynta med blommor och granar... Massor av ljus och några vackra julkulor, sen är jag nöjd :)
Hoppas du haft en fin dag!
Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Hej där!
Ja fy bubblan vad det blåser!! Vi körde ju hem från Stockholm igår och det blåste rejält.
Hade nog spänt mig så så jag fick migränkänning på kvällen, Lillfia var hängig så det kändes klokast att bli hemma o vila idag.

Ska visa lite av det shoppade;-)

Ibland föreläser eller pratar jag inför folk ja. Det handlar ju då om mitt engagemang för patientmedverkan inom vården. Om jag är extremt nervös brukar jag säga det, då blir det lite mer avdramatiserat på något vis och det känns lättare.
Sen gör det inget om det blir en paus ibland, de som lyssnar tänker inte på det. Ta ett djupt andetag och hitta tråden igen.
Du kommer fixa det alldeles strålande, det är jag övertygad om!
Lycka till!
Kraaaam Anna