torsdag 8 oktober 2015

Höj energierna med eucalyptus

Jag har nu funnit den perfekta energihöjaren till mitt hem, Eucalyptusen. Den doftar gott, rent och har en skön ton med sitt silvergråa bladverk. Dessutom har jag upptäckt att man kan använda denna, för mig,  nyupptäckta växt till många ändamål...

Jag behöver verkligen knalla runt i blomsteraffärerna mer inser jag nu!
Tant Johanna har skapat en jätte fin krans med en massa gröna fina växter/kvistar, där i bland annat eucalyptus. Kika in här!

Pinterest

...som dekoration vid present inslagning...

Pinterest
..till den fina lantliga/romantiska/naturliga dukningen...


AtMine
...som en planta i krukan...

Sheerluxe
...eller som kvistar till en bukett...

Tant Johanna
...och i krukan igen. Se den vackra formen. 

Pinterest

Det bästa är att det dessutom finns tre varianter av eucalyptus. Var av två typer av bladverk. Den med rundade blad som lugnar ner chi (energi) och den med lite mer spetsiga blad som får igång chi (energi). 

Ha en skön fredag!
Kram

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

De är så fina, men har inte sett det som planta faktiskt.
Det vore ju definitivt något:)
Ha en riktigt fin helg!
Kram Anna